Myślisz o mnie?

W dzisiejszym wpisie na blogu chcę porozmawiać o brandingu.

Otworzyłeś ten blog, bo zapytałem, czy myślisz o mnie.

Ale nie pytałem osobiście. Pytałem o to z punktu widzenia brandingu i biznesu.

Pozwól mi wyjaśnić.…

Co przychodzi ci do głowy, gdy myślisz o następujących rzeczach?

  • E-commerce Online
  • Luksusowe Samochody Elektryczne
  • Golarka męska

Prawdopodobnie pomyślałbyś o Amazonie, Tesli i Gillette ’ ie niemal natychmiast.

Dzieje się tak, ponieważ są liderami rynku w każdym z tych segmentów.

Nasz umysł nie ma zbyt wiele miejsca. Zazwyczaj możemy zapamiętać tylko jedną lub dwie marki w każdej kategorii.

Jeśli myślisz o sklepie internetowym Nr 2 w Indiach, Flipkart przyjdzie ci do głowy. Jednak numer 3 prędzej czy później zostaje zapomniany. (Pamiętasz SnapDeal? Już zawodzą, bo są Nr 3).

Na każdym rynku, z dojrzałością, dominować będzie tylko dwóch głównych graczy. A trzeci gracz i nie tylko zostanie całkowicie zapomniany.

Na przykład, pomyśl o DOJRZAŁEJ branży, takiej jak produkcja samolotów. Mamy Boeinga i Airbusa, nic więcej. Kiedy Warren Buffet zaczął inwestować w linie lotnicze, było ich 400. Z czasem następuje konsolidacja.

Jakie są 2 główne marki napojów gazowanych lub napojów bezalkoholowych? Pepsi i Coca-Cola. Rynek dla dwóch graczy. W 1905 roku w USA powstał trzeci zawodnik o nazwie RC Cola. Zniknął z rynku. Nikt tego nie pamiętał.

Ludzie zwykle chcą nr 1, wtedy będą również rozważać nr 2, ale nigdy nr 3.

Jeśli spojrzeć na rynek smartphone OS – masz tylko dwa. Android i iOS.

Dzieje się tak, ponieważ przestrzeń umysłu ludzi jest cenna i nie chcą mieć listy wielu opcji dla każdej kategorii produktów.

Pozwól mi rozwinąć pytanie, które zadałem w tym tytule postu na blogu.

Myślisz o mnie?

Prawdziwe pytanie brzmi-O kim myślisz, gdy ktoś wspomina szkolenia z marketingu cyfrowego w Indiach?

Myślisz o mnie?

To jest cel marketingu-zbudować markę, w której możesz stać się liderem w danej kategorii.

Uchwycić przestrzeń umysłu klientów w taki sposób, że jesteś oczywistym rozwiązaniem w konkretnej kategorii produktów.

Widzisz, ludzie nie mają czasu, by dużo pamiętać. Wyraźnie pamiętają nr 1 i może nr 2.

Aby to zademonstrować, zadaję to pytanie, Kiedy mówię na scenie do publiczności.

Kto jest pierwszym premierem Indii? 99% ludzi daje natychmiastową odpowiedź.
Kto jest drugim premierem Indii? Tylko 50% ludzi ma odpowiedź.
Kto jest trzecim premierem Indii? Tylko 10% może powiedzieć.
Jeśli jednak zapytam, kto jest pierwszym premierem Indii, 90% publiczności może udzielić natychmiastowej odpowiedzi.

Więc widzicie, chociaż pierwsza kobieta premier Indii jest trzecią premier Indii, jest pamiętana bardziej niż druga Premier, ponieważ jest nr 1 w kategorii „kobiety premierów”.

Jest to ważna lekcja w doborze nisz.

Jeśli nie możesz być liderem w niszy, wybierz kategorię, w której możesz być liderem.

Kiedy zaczynałem swoją karierę, zobaczyłem, że na świecie jest wielu ekspertów od marketingu cyfrowego. Nie ma możliwości konkurowania z nimi pod względem zasięgu i treści.

Więc wyrzeźbiłem niszę dla siebie. Powiedziałem, że skupię się na szkoleniach z marketingu cyfrowego-tylko w Indiach. Skupiam się na tym, a dziś ludzie myślą o mnie, gdy myślą o szkoleniach z marketingu cyfrowego.

Istnieje wiele firm edukacyjnych w Indiach, które uczą marketingu cyfrowego jako jednego z kursów. Mają więcej niż 10, a czasami więcej niż 100 kursów. Nikt o nich nie myśli, ponieważ nie są liderem w jednej kategorii.

Pamiętasz stare powiedzenie? Bądź mistrzem jednego handlu niż waletem wszystkich zawodów.

Jeśli chcesz sprzedawać szkolenia w Indiach w niszy marketingu cyfrowego, nie byłoby mądrze konkurować ze mną, a także stać się kolejnym trenerem marketingu cyfrowego w Indiach. (Chociaż jesteś mile widziany, jeśli myślisz, że możesz mnie pokonać).

Ale lepszym pomysłem byłoby wybrać podkategorię (taką jak SEO lub Media społecznościowe), a następnie stać się liderem w tej kategorii. Więc kiedy ktoś myśli o ekspercie SEO, przychodzi ci do głowy.

Skupienie wymaga dyscypliny. Zwykle łatwo jest podekscytować się nowymi pomysłami biznesowymi, projektami i kategoriami produktów. Ale wyniki nie pochodzą z dywersyfikacji.

Wyniki pochodzą z ostrości. Zen-jak skupienie. W jednej sprawie.

I musisz się skupić, dopóki ludzie nie pomyślą o tobie jako o liderze danej kategorii.

Osiągnięcie tego etapu Zajęło mi prawie 8 lat. Bloguję na DigitalDeepak.com od 2013 roku. Do 2016 nic się nie wydarzyło. Ale powoli ludzie zaczęli mnie poznawać.

Dzisiaj większość moich klientów dostaję poprzez polecenia i przekaz ustny. A to dlatego, że byłem skupiony i konsekwentny.

To siła przywództwa kategorii. Ludzie przychodzą do Ciebie i nie musisz się z nimi kontaktować. Ale przywództwo kategorii wymaga czasu i wysiłku. I jest to wysiłek, w który warto zainwestować.

Mam nadzieję, że ten blog dostarczył wam nowych pomysłów i inspiracji.

Skomentuj ten wpis na blogu i daj mi znać, co myślisz.

Czy skupisz się na jednej rzeczy i staniesz się w niej liderem?

A Wracając do pierwszego pytania, Czy myślisz o mnie, kiedy myślisz o „Digital Marketing Training in India”?