Zrozumienie piksela Facebooka

Facebook Pixel jest jednym z najważniejszych pojęć reklam na Facebooku. Jeśli Facebook Pixel nie jest w pełni zrozumiały i nie jest wdrażany w kampaniach, nie będzie można w pełni wykorzystać reklam na Facebooku. W tym artykule przyjrzyjmy się dokładnie pikselowi Facebooka. Najpierw zrozumiemy podstawy, a następnie porozmawiamy o tym, jak wdrożyć piksel Facebooka do lejka marketingowego.

Dlaczego Facebook Pixel?

Facebook ma różne rodzaje kampanii reklamowych. Najprostszą formą kampanii reklamowej jest „Boost Post”. W rzeczywistości możesz zwiększyć post bez jasnego zrozumienia, jak działają reklamy na Facebooku, i to jest w porządku. Większość reklamodawców zaczyna od prostego postu doładowania podczas konfigurowania konta reklamowego na Facebooku.

Możesz także wyświetlać reklamy świadomości marki i zaangażowania. Facebooka, ale nie usuwają użytkownika z Facebooka.

Gdy uruchamiasz reklamy konwersji, zabierasz użytkownika z Facebooka. Facebook nie ma możliwości zrozumienia, co użytkownik robi na swojej stronie internetowej, gdy jest poza Facebookiem i na swojej stronie internetowej. Dlatego potrzebujesz piksela Facebooka.

Piksel Facebooka to prosty kod javascript, który można umieścić na wszystkich stronach witryny i załaduje się w tle. Użytkownik końcowy nie będzie mógł zobaczyć tego kodu wizualnie.

Kampanie Konwersji

Jednym z najlepszych rodzajów reklam, które można uruchomić za pomocą reklam na Facebooku, aby uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji, jest uruchomienie Reklamy konwersji.

Załóżmy, że reklamujesz swoją stronę docelową, na której użytkownik musi wypełnić formularz, a następnie użytkownik przechodzi do podziękowania. To jest Twoja strona generowania leadów. Jeśli Facebook przychodzi do strony generowania leadów, wypełnia formularz i przechodzi do strony z podziękowaniem, bez piksela Facebooka, nie ma możliwości sprawdzenia, czy użytkownik zakończył działanie, czy nie.

Jeśli Facebook może wiedzieć, który z użytkowników kliknął i przekonwertował, Facebook może pokazać reklamę większej liczbie osób, które mogą przekształcić się w leada za pośrednictwem Twojej reklamy, niż po prostu kliknąć reklamę i opuścić stronę bez wypełniania formularza.

Najlepszym rodzajem reklam na Facebooku, które możesz uruchomić, jest generowanie potencjalnych klientów dla Twojej firmy. Nigdy nie prowadź ludzi bezpośrednio do swojej strony głównej, ponieważ użytkownik nie będzie wiedział, co robić i opuści witrynę. Nie możesz odzyskać tego użytkownika.

Kiedy kierujesz ruch do strony generowania potencjalnych klientów, możesz przechwycić ruch i przekształcić go w potencjalnych klientów. Gdy już masz bazę potencjalnych klientów, możesz je pielęgnować i przekształcać w płacących klientów – co pomoże Ci sfinansować kampanie reklamowe.

Jak zainstalować piksel Facebooka

Aby skonfigurować reklamę zoptymalizowaną pod kątem konwersji, najpierw musisz zainstalować kod piksela Facebooka na wszystkich stronach swojej witryny. Przejdź do konta Facebook Ads i przejdź do Menedżera wydarzeń. Będziesz mógł pobrać swój kod piksela Facebooka stamtąd.

Jeśli używasz narzędzia strony docelowej, będziesz mógł zainstalować kody javascript na stronie. Możesz dodać kod w nagłówku lub stopce, ale Facebook zaleca wprowadzenie go w nagłówku. Jeśli jesteś częścią programu stażowego Digital Deepak, otrzymasz samouczki wideo, Jak to zrobić, a także wykonasz zadanie, aby wdrożyć to, czego się nauczyłeś.

Kod piksela Facebooka musi być na wszystkich stronach Twojej witryny. Możesz ustawić certana stronach jako cele. Oznacza to, że jeśli użytkownik odwiedza określoną stronę (np. stronę z podziękowaniem Po wypełnieniu formularza wiodącego), jest to cel, który został osiągnięty.

Facebook Facebook Ads może gromadzić dane o tym, jakiego rodzaju odwiedzających odwiedza Twoją stronę, ponieważ zaleca się zainstalowanie piksela Facebooka, gdy tylko uzyskasz dostęp do konta Facebook Ads. Pomoże to również rozwinąć grupę odbiorców podobnych do osób, które odwiedzają Twoją witrynę.

Aby uruchomić kampanię zoptymalizowaną pod kątem konwersji, musisz ustawić cele konwersji za pomocą „niestandardowych konwersji” na Facebooku.

Konfigurowanie niestandardowej konwersji

Konwersje niestandardowe można skonfigurować dopiero po zainstalowaniu piksela Facebooka. Zdarzenia konwersji można również skonfigurować poprzez transfer danych API ze swojej witryny do Facebooka, ale nie jest to zalecane, chyba że masz wewnętrznego programistę, który może pracować z kodem.

Niestandardowe konwersje można również znaleźć w Menedżerze wydarzeń. Musisz tylko zdefiniować Zdarzenie konwersji. Najprostszym i najłatwiejszym sposobem na poinformowanie Facebooka o zdarzeniu konwersji jest ustawienie wizyty na stronie docelowej jako celu. W naszym przypadku będzie to odwiedzanie strony z podziękowaniami Po wypełnieniu wiodącego formularza.

Odwiedzający Twoją stronę odwiedzą stronę z podziękowaniami dopiero po wypełnieniu formularza. Tak więc każdy odwiedzający, który przyszedł z Facebooka na stronę generowania leadów, wypełnił formularz, a następnie przeszedł do strony z podziękowaniem, jest liczony jako konwersja.

(Jeśli potrzebujesz wideo-tutoriala, jak to wdrożyć, sprawdź mój kurs Mistrzostwa Facebook Ads lub program stażowy.)

Po skonfigurowaniu niestandardowej konwersji będziesz mógł uruchomić reklamę zoptymalizowaną pod kątem konwersji na Facebooku Ads. Zobaczysz koszt reklamy jako koszt konwersji, a nie jako koszt za kliknięcie witryny lub zaangażowanie w post. Te reklamy konwersji to najpotężniejsze reklamy, które możesz uruchomić na Facebooku.

Uruchamianie reklamy zoptymalizowanej pod kątem konwersji

Po zainstalowaniu piksela Facebooka i skonfigurowaniu niestandardowych konwersji możesz teraz uruchomić reklamę zoptymalizowaną pod kątem konwersji.

Przejdź do ” Utwórz „w Menedżerze reklam na Facebooku i wybierz” Konwersje ” z następnego kroku. Edytuj nazwę kampanii i ponownie kliknij przycisk Dalej. Będziesz mógł zdefiniować, co to jest Zdarzenie konwersji. Wybierz „Strona internetowa”, ponieważ będziemy śledzić konwersje na podstawie odwiedzających witrynę. W „witrynie” będziesz mógł wybrać niestandardową konwersję, którą utworzyłeś.

Pozostałe ustawienia reklam są takie same, jak wyjaśniono wcześniej. Definiujesz grupę docelową, a następnie tworzysz kopię reklamy. Kończysz konfigurowanie kampanii i czekasz jeden dzień, aż reklama zostanie zatwierdzona.

Gdy kampania się rozpocznie, może nie dać ci dobrych rezultatów od samego początku. Musisz uruchomić kampanię co najmniej $50 dziennie budżetu przez co najmniej 3 dni, aby kampania się zoptymalizować. Przy wystarczającym ruchu i konwersjach Facebook „nauczy się” wyświetlać reklamy tylko użytkownikom, którzy są wysoce skłonni do konwersji. Twoja kampania starzeje się jak wino, dając lepsze wyniki z czasem (o ile wybór publiczności jest wystarczająco szeroki).

Wygodne korzystanie z piksela Facebooka zajmuje trochę czasu i praktyki. Ale gdy zrozumiesz mechanikę poprzez wdrożenie, będziesz w stanie uzyskać najlepszy zwrot z inwestycji z budżetu reklam na Facebooku.