Jak usprawnić procesy marketingowe?

Potrzeba dużo czasu i wysiłku, aby nauczyć się, dowiedzieć się i zastosować odpowiednie strategie marketingowe dla Twojej firmy. Jednak wszyscy wiemy, jak ważny może być marketing w udanym biznesie i budowaniu rozpoznawalnej marki. W ten sposób staje się jeszcze ważniejsze, aby dowiedzieć się najbardziej produktywny sposób wykorzystania czasu zespołu marketingowego, jeśli masz ograniczone zasoby.

Analiza i ocena obecnych technik, identyfikacja istotnych obszarów-działających lub nie-a następnie dążenie do zmiany i zminimalizowania obecnej konfiguracji to przykłady usprawnienia procesów firmy. Należy to zrobić w celu zmniejszenia liczby błędów i opóźnień przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności, jakości i produkcji.

Wskazówki i hacki do usprawnienia procesu marketingowego

Każdy aspekt Firmy można uprościć w inny sposób. Oto niektóre z najprostszych sposobów na poprawę wydajności, jakości i produktywności działań marketingowych.

1. Wyznacz rozsądne cele

Pierwszym etapem każdej strategii marketingowej powinno być ustalenie, co chcesz osiągnąć. Jakie są kryteria sukcesu marketingowego w Twojej firmie? Chociaż mogą się one różnić w zależności od okoliczności (na przykład media społecznościowe vs zawartość witryny), oto kilka częstych celów marketingowych:

  • Promocja produktów
  • Reagowanie na opinie klientów
  • Konwersja sprzedaży
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki
  • Kierowanie ruchu do hasła

Niezależnie od konkretnych celów marketingowych są, należy rozpocząć od ustanowienia osiągalnych celów. To zapewni Ci jasny cel do osiągnięcia.

2. Stwórz wytyczne dla swojego zespołu

Pamiętaj, aby opisać swój proces marketingowy po tym. Jest to korzystne dla wewnętrznej współpracy i współpracy. W następujących sektorach marketingu rozważ tworzenie dokumentów dotyczących zasobów współdzielonych:

  • Wytyczne dotyczące procesu produkcji i zatwierdzania treści, aby zapewnić jednolitość wszystkich treści markowych.
  • Głos i ton twojej marki powinny być spójne we wszystkich mediach marketingowych.
  • Wskazówki gramatyczne i interpunkcyjne dotyczące całej korporacji.

Dzięki przygotowaniu tych dokumentów będziesz w stanie przyspieszyć większość pracy wymaganej do szkolenia nowych pracowników i prawdopodobnie zapobiegniesz niepotrzebnemu spędzaniu czasu na modyfikacjach w przyszłości.

3. Ustanowienie wspólnego obszaru roboczego i harmonogramu marketingowego

Zwykle pomocne jest posiadanie harmonogramu, aby utrzymać Cię na dobrej drodze, niezależnie od tego, czy pracujesz z małym zespołem marketingowym, czy pracujesz sam. Przy tak wielu dostępnych alternatywach marketingowych posiadanie globalnego kalendarza marketingowego do śledzenia wszystkiego i utrzymywania terminów pomoże utrzymać sprawne działanie. Możesz przechowywać swój kalendarz marketingowy w łatwym do znalezienia miejscu, używając czegoś tak prostego jak Kalendarz Google.

4. Zwróć uwagę na swoje kanały marketingowe.

Bycie wybrednym w kwestii platform marketingowych, które zatrudniasz, to proste podejście do zmniejszenia potrzeb marketingowych. Każda branża i baza konsumentów ma swój własny zestaw preferencji. Dlatego ważne jest, aby zainwestować czas w badania rynku, aby dowiedzieć się, które kanały preferują twoi klienci. Oto niektóre z najbardziej rozpowszechnionych kanałów marketingowych:

  • Tradycyjny marketing: reklamy drukowane, billboardy, radio, a nawet telewizja są częścią tego. Te mogą być skuteczne strategie dotarcia do klientów, nawet jeśli są one kosztowne, zwłaszcza na mniejszych rynkach.
  • Strona internetowa: dobra strona e-commerce z blogiem firmowym z odpowiednimi materiałami to systematyczna strategia zwiększania ruchu w wyszukiwarkach i generowania potencjalnych klientów.
  • E-mail marketing: w e-mail marketingu, lista e-mail, który został odpowiednio pielęgnowane daje bezpośredni dostęp do bazy konsumentów, którzy zdecydowali się na otrzymywanie wiadomości.
  • Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, a nawet unikalne kanały, takie jak TikTok i Snapchat.

Poświęć trochę czasu na badanie rynku, konkurentów branżowych i oczekiwań klientów; następnie wybierz kanały marketingowe, które przyniosą najlepsze wyniki przy najmniejszej ilości wysiłków. Pozwoli to uniknąć marnowania czasu i zasobów na rzeczy, które nie są warte twojej uwagi.

5. Bądź gotowy do adaptacji

Wreszcie, bądź gotowy do zmiany strategii marketingowej w razie potrzeby. Współczesny świat ewoluuje w zawrotnym tempie, a trzymanie się metody lub planu marketingowego, który działał wczoraj, może zdusić Twoje postępy jutro.

6. Deleguj, automatyzuj i zlecaj, kiedy tylko możesz

Usuwając go z talerza, możesz usprawnić swój marketing lub przynajmniej jego część. Można to osiągnąć na wiele sposobów:

  • Outsourcing: możesz chcieć całkowicie zlecić konkretne obowiązki marketingowe, jeśli nie masz ludzi, którzy mogliby je dobrze wykonać. Zatrudnienie freelancera lub agencji marketingowej zapewnia profesjonalne usługi po niższych kosztach niż zatrudnienie personelu w pełnym wymiarze godzin.
  • Deleguj: jeśli masz zespół, możesz być w stanie delegować im niektóre z bardziej przyziemnych zadań marketingowych. Zadania, takie jak tworzenie podstawowych materiałów na swojej stronie internetowej lub regularne publikowanie w mediach społecznościowych, można łatwo przekazać pracownikowi.
  • Zautomatyzuj: wiele operacji marketingowych, nawet w skali małej firmy, może być zautomatyzowanych, od generowania leadów po konwersję, a nawet produkcję treści. Upewnij się, że poświęcisz trochę czasu na prawidłową automatyzację procesów. Istnieje wiele dobrych narzędzi do automatyzacji procesów na rynku do wyboru w zależności od wymagań.

Różnicowanie procesów marketingowych i automatyzacja

Od generowania potencjalnych klientów do ich konwersji, procesy to procedury i procesy, które tworzysz dla siebie, aby zmniejszyć codzienne decyzje, które musisz podjąć na temat taktyki marketingowej. Procesy ułatwiają życie, jednak automatyzacja pozwala komputerowi przeprowadzić dla Ciebie kampanię marketingową (jak w kampanii e-mail drip).

Kluczowe obszary automatyzacji w Twojej firmie

Nie zawsze jest łatwo dowiedzieć się, czego potrzebujesz do automatyzacji lub włączenia do procesu bez wcześniejszego poznania punktów bólu. To, co sprawia, że moje życie jest trudne, może przynieść Ci radość, ale pod koniec dnia, im więcej powtarzających się obowiązków możesz zautomatyzować, tym więcej czasu będziesz musiał skupić się na innych elementach swojego biznesu. Istnieje kilka znanych zautomatyzowanych projektów marketingowych,które mogą pomóc Ci zacząć. Oto kilka, na które warto zwrócić uwagę:

  • Strona internetowa i strony docelowe: istnieje kilka doskonałych technik usprawnienia interakcji z klientami za pośrednictwem witryny, niezależnie od systemu CMS. Utwórz niestandardowy formularz kontaktowy, który pozwala użytkownikom określić, w jakich sprawach się z Tobą kontaktują.
  • Content creation: partia produkcji treści raz w miesiącu lub raz na kwartał, choć mniej automatyzacji i więcej procesu, to wspaniała metoda, aby zwolnić swój czas. Zaplanuj jedną sesję zdjęciową, opracuj treść i napisz artykuły na blogu lub opisy produktów na swoją stronę. Nie musisz się martwić, skąd będzie pochodzić twój następny post na Instagramie lub zdjęcie produktu.
  • Media społecznościowe: dzięki wielu aplikacjom do planowania dostępnym tanio lub bez kosztów, marketing w mediach społecznościowych jest jedną z najprostszych rzeczy do zautomatyzowania. Zalecamy zaplanowanie materiału z miesięcznym wyprzedzeniem.

Wniosek

Celem usprawnienia procesów marketingowych jest osiągnięcie sukcesu. Wybierz swoje ulubione oprogramowanie do połączeń konferencyjnych i używaj go przy każdym połączeniu. Wybierz strategię e-mail marketingu, która Ci się podoba i trzymaj się jej.

Będziesz mógł skuteczniej łączyć się z publicznością, jeśli wyeliminujesz te drobne, odrętwiałe codzienne decyzje. Pamiętaj również, że nie musisz inwestować setek dolarów w system automatyzacji marketingu raz-a nawet w ogóle! Poszukaj darmowych lub tanich programów, które odpowiadają twoim potrzebom. Aby uzyskać pomyślny ogólny plan marketingowy, bądź kreatywny w sposobie konfigurowania procedur.

O Autorze
Jugal Anchalia jest współzałożycielem Breakout, wysoce konfigurowalnej platformy automatyzacji przepływu pracy dla MŚP. Kiedy nie pomaga firmom w automatyzacji ich codziennych działań, można go znaleźć zwiniętego w kącie, czytającego książkę lub bawiącego się z psem. Śledź go na Twitterze.