Jaki jest najlepszy sposób na naukę reklam na Facebooku?

Wiele osób, które chcą się uczyć marketingu cyfrowego i reklam na Facebooku, jest przytłoczonych pozorną złożonością marketingu wydajnościowego i nie zaczynają się uczyć.

Reklamy na Facebooku i reklamy Google nie są prostymi narzędziami i opanowanie ich może zająć trochę czasu. Nie oznacza to jednak, że musisz być ekspertem w tej dziedzinie, zanim zaczniesz z nią pracować.

Tak jak nie wiesz o wszystkich zaawansowanych funkcjach przed przejechaniem go przez kilka kilometrów, możesz zacząć od reklam na Facebooku, nie wiedząc o wszystkich jego dzwonkach i gwizdkach.

Jednym z najlepszych sposobów, aby dowiedzieć się Facebook Ads jest robi. Bez samodzielnego rozpoczęcia małej kampanii i bez zobaczenia wyników kampanii, nigdy nie będziesz w stanie rozwijać reklam na Facebooku.

Pierwszym krokiem jest uzyskanie konta Facebook Ads. Istnieje bardzo duża szansa, że masz już konto na Facebooku. Możesz skonfigurować swoje osobiste konto reklamowe w Ustawieniach za pomocą kilku kliknięć. Jeśli chcesz utworzyć konto Facebook Ads w imieniu swojej firmy, możesz przejść do business.facebook.com na początek.

Nie musisz się martwić o odbiorców, niestandardowe konwersje i piksel Facebooka, gdy dopiero zaczynasz. Są one ważnym elementem prowadzenia udanej kampanii Facebook Ads, co wyjaśnię więcej w przyszłych artykułach.

Pierwszym krokiem jest stworzenie prostej kampanii ruchu i przyciągnięcie ruchu do twojej witryny. Przejdź do konta Facebook Ads i kliknij Utwórz. Zielony przycisk znajduje się w lewym górnym rogu Menedżera reklam.

Będziesz miał 3 kategorie opcji: świadomość, rozważanie i konwersja. Dzięki kampaniom uświadamiającym możesz wyświetlać reklamy dotyczące zasięgu i przypomnienia marki, ale nie polecałbym tego, gdy zaczynasz, ponieważ nie możesz zmierzyć żadnych wyników kampanii.

Kampanie konwersji wymagają prawidłowego skonfigurowania pikseli Facebooka i niestandardowych konwersji, więc nie polecam tego. Najlepszym miejscem, aby rozpocząć, jest przeprowadzenie kampanii ruchu w kategorii rozważania.

Wybierz ruch i kliknij Dalej. W następnym oknie (Ustawienia kampanii) nie zmieniaj żadnych opcji i po prostu kliknij Dalej. Następnie znajdują się ustawienia zestawu reklam, w których możesz wybrać dzienny budżet i odbiorców. Jeśli możesz dowiedzieć się, jak zmodyfikować odbiorców, śmiało, w przeciwnym razie po prostu zostaw to tak, jak jest.

Polecam mieć dzienny budżet w wysokości co najmniej $5 dziennie (lub Rs.300 dziennie). Będzie to wyłącznie w celach edukacyjnych i możesz wyłączyć reklamy w ciągu kilku dni po wyświetleniu wyników.

W następnym kroku skonfigurujesz reklamę. Musisz wybrać stronę na Facebooku, z której chcesz uruchomić reklamę. Każdy Facebook Facebook reklama jest jak post na Stronie na Facebooku,ale nie będzie wyświetlać się na Facebook Strona Newsfeed. To jest jak ukryty post, który jest wyświetlany tylko dla odbiorców, którzy widzą Twoją reklamę.

Będziesz miał możliwość utworzenia nowego postu (reklamy) lub możesz wybrać istniejący post ze swojej strony na Facebooku, który zostanie uruchomiony jako reklama. Jeśli wybierzesz tę opcję, będzie to takie samo, jak prowadzenie kampanii „zwiększ Post” dla tej reklamy. Być może widziałeś tę opcję na swojej stronie na Facebooku kilka razy. Facebook to sposób na rozpoczęcie pracy z reklamami na Facebooku bezpośrednio ze strony.

Ważną częścią jest adres URL. Musisz śledzić liczbę odwiedzających pochodzących z kampanii Facebook Ads na swojej stronie internetowej. W tym celu musisz śledzić odwiedzających za pomocą Google Analytics. Mam nadzieję, że już have Google Analytics zainstalowany na twojej stronie. Jeśli nie, wykonaj ten krok najpierw przed kontynuowaniem.

Google Analytics to tylko kod, który znajduje się na wszystkich stronach witryny i może określić źródło ruchu w witrynie. Podczas gdy Google Analytics może dowiedzieć się, czy odwiedzający pochodzi z Facebooka, czy nie, nie ma możliwości dowiedzenia się, czy pochodzi z płatnej reklamy, czy z organicznej. Domyślnie śledzi tylko stronę źródłową.

Dlatego potrzebujemy konstruktora UTM. Przejdź do tej strony i wprowadź adres URL swojej witryny.

Wprowadź źródło, nośnik i nazwę kampanii. Te 3 pola są obowiązkowe.

W moim przykładzie:

URL = digitaldeepak.com
Źródło = Facebook
Medium = CPC
Kampania = fbads1

Narzędzie da mi adres URL taki jak ten.

https://digitaldeepak.com?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=fbads1

Być może widziałeś tak długie adresy URL wiele razy, gdy korzystasz z Internetu. Jakieś dane po „?”adresu URL jest zwykle używany do celów śledzenia.

To jest adres URL, którego będę używał w reklamach na Facebooku. Możesz również uruchamiać reklamy bezpośrednio na surowy adres URL, ale nie jest to oznaka poważnego marketera cyfrowego. Poważny marketer cyfrowy zawsze wie, skąd pochodzi jego ruch na stronie.

Ten adres URL zawiera dane. Dane te zostaną wchłonięte przez kod Google Analytics, który znajduje się na stronie internetowej, a dane są przekazywane do Pulpitu nawigacyjnego analytics. Wewnątrz Pulpitu nawigacyjnego analytics znajduje się sekcja o nazwie akwizycja, w której można zobaczyć całkowitą liczbę odwiedzających z jednej kampanii.

Niech Twoja kampania reklamowa na Facebooku trwa kilka dni i uzyskaj co najmniej 100 kliknięć z kampanii. Następnie sprawdź Google analytics i zobacz, ilu użytkowników zostało zarejestrowanych z reklam na Facebooku. Zazwyczaj całkowita liczba odwiedzających, które widzisz w Google analytics, będzie stanowiła 80-90% ruchu, który widzisz w reklamach na Facebooku. Dzieje się tak dlatego, że niektórzy ludzie klikają reklamy, ale nie będą czekać, aż Strona się załaduje, aby Google Analytics ją przechwycił.

Gdy już masz pierwszych 100 odwiedzających za pośrednictwem reklam na Facebooku, możesz pogratulować sobie i poklepać się po plecach. Nie jesteś już początkującym Facebook Ads. Proces samodzielnego konfigurowania reklam, czekania na ich przegląd, a następnie zobaczenia prawdziwych odwiedzających na twojej stronie jest bardzo satysfakcjonującą pierwszą próbą dla marketera cyfrowego.

Nie próbuj dowiedzieć się nic więcej o reklamach na Facebooku, dopóki nie wykonasz tego kroku. Uwierz mi, satysfakcja, którą dostajesz, gdy widzisz ruch po raz pierwszy, jest świetna. Tak się zaczyna.

W następnym artykule nauczę cię, czym jest piksel Facebooka i jak można go używać do uruchamiania reklam zoptymalizowanych pod kątem konwersji.