Znaczenie dopasowania produktu do rynku

Jako marketerzy cyfrowi możemy zbytnio zaangażować się w kampanie generowania leadów, aby zapomnieć o dopasowaniu produktu do rynku. Generowanie leadów w rzeczywistości nie jest problemem. Każdy może generować potencjalnych klientów, jeśli mają wystarczająco dobry budżet. Najważniejsze pytanie brzmi: jak będziemy finansować kampanie lead generation.

Nie ma znaczenia, czy używasz organicznych kampanii generowania leadów, które uważasz za” Darmowe ” metody. Nawet tak zwane darmowe metody wymagają czasu, aby stworzyć treść, która następnie przyciągnie ruch organicznie.

Jedynym sposobem, aby upewnić się, że Twoje kampanie generowania leadów działają, jest upewnienie się, że leady są rzeczywiście konwertowane. Zwykle system jest generowanie potencjalnych klientów, pielęgnować je za pomocą sekwencji marketingowej, a następnie zamknąć przewody za pośrednictwem webinarów sprzedaży lub rozmów sprzedażowych.

Jednak szanse procesu sprzedaży przynosząc sprzedaży są całkowicie zależne od dopasowania produktu na rynku produktu, który masz. Żadna ilość kampanii generowania leadów nie może pomóc w osiągnięciu słabego dopasowania do rynku produktów. Ale z drugiej strony, jeśli masz dobre dopasowanie do rynku produktów i jeśli rynek jest wystarczająco duży, możesz skalować kampanie generowania leadów na Księżyc.

Więc twoje następne pytanie prawdopodobnie brzmi: jak uzyskać dobre dopasowanie produktu do rynku. Dobre dopasowanie do rynku produktów osiąga się, upewniając się, że rozumiesz klientów tak dobrze, że wiesz o ich potrzebach, pragnieniach i pragnieniach nawet lepiej niż oni sami je znają. Obejmuje to takie działania, jak spędzanie czasu z klientami w społeczności i autentyczna pomoc im w ich zapytaniach.

Jeśli masz małe plemię, ludzie w plemieniu dadzą ci uczciwe wyobrażenie o tym, czego chcą. A jeśli odkryjesz, że istnieje luka na rynku, możesz ją wypełnić swoim produktem. Jeśli dopasowanie do rynku produktów jest świetne, nie musisz nawet mocno sprzedawać swoich produktów i usług. Po prostu poinformuj swoich potencjalnych klientów, że twój produkt istnieje na rynku, a sprzedaż nastąpi automatycznie.

Możesz również rozważyć spotkanie członków plemienia w spotkaniach offline (o ile jest to bezpieczne) i robić połączenia 1-do-1 ze swoimi potencjalnymi klientami. Nie musisz tego robić, gdy masz tysiące leadów dziennie. Ale można dostać się do 1000s prowadzi dziennie tylko wtedy, gdy rozumiesz klienta tak dobrze, że masz idealne dopasowanie na rynek produktowy, a także dopasowanie na rynek marketingowy. Twój przekaz marketingowy będzie rezonować z publicznością tam na świecie tylko wtedy, gdy porozmawiasz z ich potrzebami i pragnieniami. W przeciwnym razie będziesz krzyczeć i nikt nie odpowie.

Gdy system zacznie działać na małą skalę, sprawienie, by działał na dużą skalę, to tylko kwestia dodania zera do budżetu marketingowego. Stwórz lejek marketingowy tak wydajny, że jeśli 10x dzienny budżet, Twoje przychody staną się 10x bez wycieku wydajności systemu.

Google więcej o „dopasowaniu produktu do rynku” i jego znaczeniu w marketingu. Otrzymasz wiele spostrzeżeń.

Zdrówko,
Deepak