3 rodzaje odbiorców na reklamach na Facebooku

Istnieją dwa rodzaje kanałów marketingowych. Jednym z nich jest marketing przychodzący, a drugim marketing wychodzący. W inbound marketingu klienci szukają Ciebie (jak w Google). Wiele osób, które Cię szukają, jest już ciepłych i gorących. Kierujesz reklamy na podstawie tego, czego szukają ludzie.

W marketingu wychodzącym szukasz klientów (jak na reklamach na Facebooku). Twoi klienci będą zimni, a Ty kierujesz reklamy na podstawie tego, kim są ludzie, a nie tego, czego szukają. Dlatego kierowanie reklam na Facebooku jest o wiele ważniejsze niż reklamy w wyszukiwarce Google.

W reklamach wyszukiwania intencja jest jasna na podstawie wyszukiwanego słowa kluczowego. Nie ma znaczenia, kim jest publiczność. Jeśli szukają czegoś konkretnego, na przykład „butów do biegania dla mężczyzn”, to istnieje duża szansa, że tego chcą, niezależnie od tego, kim są.

Wiele osób, które prowadzą reklamy na Facebooku, zawodzi. Skarżą się, że platforma nie pasuje do ich biznesu. Najprawdopodobniej nie kierują odpowiednich odbiorców z właściwym przekazem i dlatego zawodzą.

Facebook Facebook jest platformą, której nie mogą zignorować, ponieważ istnieje duża szansa, że docelowy klient firmy jest już na Facebooku.

Jak więc kierować reklamy do właściwych odbiorców na Facebooku? Jakie są różne typy odbiorców, którym można wyświetlać reklamy? Przyjrzyjmy się temu artykułowi.

1. Ocalona Publiczność

Zapisani odbiorcy to najprostszy typ odbiorców, który możesz utworzyć w kampanii reklamowej na Facebooku. Możesz go skonfigurować podczas tworzenia pierwszej kampanii reklamowej lub utworzyć ją w sekcji odbiorców w reklamach na Facebooku.

Przejdź do odbiorców i kliknij Utwórz odbiorców. Zobaczysz opcje, aby utworzyć podobną grupę odbiorców, grupę niestandardową i grupę odbiorców zapisanych. Kliknij zapisane grupy odbiorców i wprowadź dane demograficzne grupy docelowej.

Zanim skonfigurujesz reklamę na Facebooku, musisz mieć jasny pomysł, kim są Twoi odbiorcy docelowi. Dlatego ważne jest, aby rozwijać awatary klientów dla Twojej firmy. Jeśli odbyłeś program stażowy Digital Deepak, dowiedziałbyś się o tym w drugim tygodniu programu z ćwiczeniami praktycznymi.

W sekcji zapisani odbiorcy możesz wprowadzić lokalizację (w tym przypadku Indie), Przedział wiekowy grupy docelowej, płeć i co najważniejsze zainteresowania.

Tutaj możesz zobaczyć, że tworzę zapisaną publiczność zwaną „studentami”. Umieściłem Przedział wiekowy między 18-25. Mam zamiar kierować tylko do osób, które są zainteresowane „marketingiem cyfrowym”.

Facebook mówi mi, że jestem celem 150-175 milionów ludzi. Facebook Ads to dużo, ale tylko niewielki procent tej grupy odbiorców może zostać osiągnięty za pomocą reklam na Facebooku, ponieważ nie każdy spędza czas na Facebooku każdego dnia.

Zamiast wyświetlać reklamy dla wszystkich, mogę wyświetlać reklamy tylko dla tych odbiorców, a moje reklamy będą działać lepiej niż reklama, która ma szerszą publiczność. To dobry celownik, ale może być lepszy.

Widzisz, ilość danych, które Facebook ma o swoich Użytkownikach, nie jest wystarczająco dobra, aby precyzyjnie dostosować kierowanie reklam. Używamy ich danych demograficznych i zainteresowań do kierowania, ale istnieją lepsze opcje kierowania. To jest miejsce, gdzie dostajemy się do niestandardowej publiczności.

2. Custom Audience

Aby skonfigurować niestandardowe grupy odbiorców na swoim konto, musisz aktywować piksel Facebooka. Piksel to nic innego jak mały kawałek kodu javascript, który znajduje się na wszystkich stronach Twojej witryny. Głęboko zanurzam się w pikselu Facebooka w innym artykule.

W tym artykule, po prostu zrozumieć, co niestandardowe odbiorców jest i rzeczywista konfiguracja to, można to zrobić po zainstalowaniu piksela Facebooka.

Facebooka, aby śledzić to, co dzieje się poza Facebookiem, w Twojej witrynie. Dlatego musisz umieścić kod piksela na swojej stronie internetowej.

Załóżmy, że masz 1000 osób klikających Twoją reklamę. Ludzie 900 czekają na załadowanie witryny, a z tych 900 około 100 wypełnia formularz ołowiu i staje się Twoim liderem. Po wypełnieniu formularza wiodącego przechodzą do strony z podziękowaniem (gdzie zainstalowany jest piksel Facebooka). Facebook może teraz dowiedzieć się, że użytkownik kliknął reklamę na Facebooku i wykonał pożądaną akcję, która polega na wypełnieniu formularza i dotarciu do strony z podziękowaniem.

Teraz Facebook ma pewne pojęcie o Facebooku, kim są te osoby 100, a następnie silnik reklamowy spróbuje znaleźć więcej użytkowników na Facebooku, którzy ściśle pasują do tych użytkowników 100 w oparciu o różne parametry i próbuje zwiększyć wydajność reklamy, pokazując ją tylko osobom, które są wysoce prawdopodobne, aby ukończyć akcję na twojej stronie (stać się liderem).

Aby uruchomić tego typu wysoce ukierunkowaną reklamę, musisz również skonfigurować coś o nazwie konwersje niestandardowe, które szczegółowo wyjaśniłem w innym artykule.

Możesz teraz skonfigurować niestandardową grupę odbiorców wszystkich osób, które stały się Twoim leadem i wyświetlać reklamy tylko dla nich. Możesz również utworzyć niestandardową grupę odbiorców dla osób, które odwiedziły Twoją witrynę, ale nie wypełniły formularza, aby przejść do strony z podziękowaniami. Możesz uruchomić dla nich reklamy przekierowujące, jeśli chcesz.

Jedną z głównych zalet niestandardowej publiczności jest użycie jej jako ziarna do stworzenia podobnej publiczności. To prowadzi nas do następnej części tego artykułu.

3. Sobowtórowa Publiczność

Podobni odbiorcy to odbiorcy, którzy wyglądają podobnie do istniejącej grupy odbiorców. Musisz zapewnić” zalążek ” publiczności, aby podobna publiczność została stworzona.

Jednym z najlepszych sposobów na stworzenie podobnych odbiorców jest upewnienie się, że masz niestandardową grupę odbiorców. Odbiorcy, którzy wyglądają podobnie do odwiedzających Twoją witrynę, będą najbardziej ukierunkowanymi odbiorcami dla Twojej firmy.

Podobni odbiorcy wahają się od 1% do 10%. Przy 1% będą bliżej twojej publiczności. Przy 10% będą dalej od Twojego ziarna, ale jednocześnie uzyskasz dostęp do znacznie szerszej publiczności.

Jakość Twoich sobowtórów wzrośnie, gdy będziesz miał więcej danych w zalążku. Jeśli masz 1,000 odwiedzających witrynę i sprawisz, że publiczność będzie podobna, kierowanie może nie być tak dokładne. Jeśli jednak masz 10 000 odwiedzających witrynę, twoi Podobni odbiorcy będą znacznie bardziej wyrafinowani, ponieważ Facebook ma teraz więcej danych, do których należy się odnieść podczas polowania na nowy zestaw odbiorców.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć różne typy odbiorców na Facebooku. Poczujesz się komfortowo ze wszystkimi tymi typami odbiorców tylko wtedy, gdy skonfigurujesz je po raz pierwszy. Jeśli jesteś częścią mojego programu stażowego Digital Deepak, doświadczyłeś tego już poprzez praktyczne zadania, jeśli nie, zgłoś się do programu już dziś.